Mitt trasiga paket innehållande linser ledde till ett samtal med posten där jag ville skälla ut den stackaren som svarade men det blev ett lugnt samtal där jag ville reklamera och att posten skulle ersätta det som var skadat.
Vederbörande på postens kundservice lät väldigt tillmötesgående och tog uppgifter angående mitt paket/brev och sen avslutades vårat väldigt givande samtal med att jag fick ett reklamtionsnummer.
Där trodde jag att allt var frid och fröjd men så var det visst inte, dumma mig för att jag tänkte en sådan tanke.
Ungefär en vecka senare fick jag hem ett brev från posten och det var ju allt annat än det som jag hade hoppats på att få höra.
Posten ger inte ersättning när det handlar om 1:a-klass brev och som saknar försäkring men dom hoppas att man i fortsättningen kommer att använda dears tjänser med förtroende.
Min första tanke är ju naturligtvis om dom är kompletta idioter, naturligvis så har dom inte mitt förtroende längre och jag hoppas verkligen att det en dag kommer att komma ett nytt företag som kan slå ut vad som idag bara är en bunt inkompetenta postfjollor som totalt skiter i andras tillhörigheter.
Mitt missnöje är stort och att inte få ut något för det gör mig bara förbannad och jag anser att det är en dålig stil dom kör med.
Det ska inte spela någon roll om det handlar om ett paket eller ett brev utan om att kunden ska ha rätt till att kunna få ersättning när det har blivit skadat under hanteringen för det är ju dom som har ansvaret tills den som är ägaren har fått det.

0 Comments:

 
Sukhon's humble little blog - Wordpress Themes is proudly powered by WordPress and themed by Mukkamu Templates Novo Blogger